Zorgverzekeraars spenderen miljoenen aan nieuwe klanten

Nederlandse zorgverzekeraars hebben vorig jaar samen ruim 540 miljoen euro uitgegeven om nieuwe klanten te verleiden tot overstappen. Dat komt neer op een bedrag van 571 euro per premiebetalende overstapper. 

Dit meldt de Telegraaf. Zorgverzekeraar CZ spendeerde het meeste met 183 miljoen euro. Andere grote zorgverzekeraars zoals Achmea en VGZ gaven 145 miljoen en 115 miljoen euro uit aan marketing gericht op nieuwe klanten. Menzis gaf in verhouding het minste uit, zij spendeerde 42 miljoen euro.

De vier grootste zorgverzekeraars zijn samen verantwoordelijk voor 90 procent van het totale bedrag dat is uitgegeven aan acquisitie. Hoe deze grote uitgaves worden doorberekend aan de verzekerden is niet duidelijk.

Overstappen van zorgverzekering kan via ZorgKiezer.nl. Op ZorgKiezer.nl kan iedereen elke zorgverzekering vergelijken, offertes aanvragen en gratis overstappen. Voor meer informatie over de zorgverzekering kan ook telefonisch contact opgenomen worden op 020-2611600.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.