Vergelijk en sluit direct je zorgverzekering af.

Zorgverzekering vergelijken

De premies zijn bekend over:

Meldpunt verspilling in de zorg geopend

Het bestrijden van de verspilling in de zorg moet de stijgende zorgkosten tegengaan. Hoe verspilling in de zorg kan worden tegengegaan is de grote vraag. Om deze vraag te beantwoorde is het meldpunt verspilling in de zorg geopend. Iedereen kan op dit meldpunt iedere vorm van verspilling melden en oplossingen om deze verspilling tegen te gaan aandragen.

Bron: Kassa

Al meer dan achtduizend meldingen

Op dit moment zijn er sinds de lancering van afgelopen zaterdag al meer dan achtduizend reacties binnengekomen op het meldpunt voor verspilling in de zorg. De meldingen worden anoniem verwerkt en moeten bijdragen aan het tegengaan van verspilling van geld, medicijnen, hulpmiddelen en behandelingen. Al eerder werd het meldpunt voor besparingen in de zorg geopend waar ook veel reacties op binnen zijn gekomen. Mensen gaven hier al aan dat zij onnodig veel medicijnen en behandelingen kregen.

Inzicht in verspilling

Op het meldpunt verspilling in de zorg kunnen ook oplossingen gegeven worden om de verspilling en de stijgende zorgkosten tegen te gaan. Met behulp van dit meldpunt proberen minister Edith Schippers en staatssecretaris Van Rijn een beeld te krijgen van waar er precies verspild wordt en te achterhalen waar er bespaard kan worden.

Laatste update op 27 mei 2013 – 12:10 door Claire Langenhoff.

Reacties op “Meldpunt verspilling in de zorg geopend

  1. Ik wil bij deze reageren op een tegengekomen verspilling.
    Ik heb inmiddels melding gedaan (melding verspilling in de zorg) maar vind dit erg beknopt.
    Een familielid woont sinds kort in een verpleeg tehuis.
    Zelf is deze niet in staat beslissingen te nemen, en al zijn persoonlijke en financiële zaken worden door de familie gedaan.
    Zonder mededeling aan familie door zowel de tandarts of iemand van de verpleging krijgt deze persoon dus bezoek van een tandarts.
    Dit is in principe goed, als het een reguliere controle betreft.
    Maar de patiënt word een nieuw kunstgebit aangeboden, zelf draagt deze al 40 jaar alleen een boven gebit.
    Dit word aangemeten en het maken ervan wordt in werking gezet.
    Na een paar weken laat de patiënt dit tussen neus en lippen door aan een familie lid weten.
    Waarna deze zich afvraagt of hier kosten aan verbonden zijn, zij moeten dit tenslotte voor de patiënt regelen.
    Tevens rijst de vraag wat hij er mee gaat doen, hij draagt immers al 40 jaar alleen een boven gebit.
    Gaat dit gebit net als de pas aangeschafte leesbril ook in het laatje naast het bed omdat hij er niet aan kan wennen.
    Er word de patiënt verteld dat het hem niets kost want dat valt toch binnen de basis verzekering, maar of hij er gebruik van gaat maken interesseert hen blijkbaar niets.
    Voor de bij het verzorgingstehuis aangesloten tandarts zijn het gewoon lekkere inkomsten.
    Naar onze mening zeer overbodig als er niet eerst met BESLISSENDE familie overleg is gepleegd.

  2. Hoezo de zorgkosten rijzen de pan uit????????????????????

    Gisteren een rekeningoverzicht gekregen van het ziekenfonds CZ.

    Medio december een 10 minuten durend gesprek gehad met een specialist in het Viecuri Medisch Centrum Noord-Limburg.
    Rekening € 176,30
    Algemeen € 94,36
    Totaal € 270,66 !!!!

    Geen behandeling of verder onderzoek ondergaan, alleen een gesprek!

    Die € 176,30 voor 10 minuten is al helemaal van de zotte, maar liefst € 1057,80 voor 1 uur!!!

    Het volgende bedrag ad. € 94,36 is het feit dat ik gewoon bij een specialist ben geweest, dan mogen ziekenhuizen een bedrag(net als het honorarium specialisten) aan de patiënten declareren naar rato het behandelingstraject.
    In mijn geval is er geen traject geweest (röntgenopnamen, operatie, gips laboratorium onderzoek o.i.d.) en tóch wordt er dan gedeclareerd.

    Navraag laat weten dat dit vernieuwde afspraken zijn tussen de ziekenhuizen en de zorgverzekeraars!!

    OVERHEID, DIT ZIJN TOCH OOK (verboden) PRIJSAFSPRAKEN ?????

    waardoor mede de niet meer te hanteren zorgkosten de pan uit rijzen?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

keurmerk

8,9 Is het gemiddelde cijfer dat we
van onze klanten krijgen.
Op basis van 19012 beoordelingen

Hulp nodig? Open tot 17:30
0202611600

Copyright © 2005 - 2023 ZorgKiezer.nl | Herengracht 166, 1016 BP Amsterdam | DGN Finance B.V. - KvK - 30141348. WFT-nr. 12040344