Veelgestelde vragen over jouw overstap

Ben je overgestapt voor 2015? Dan zou het kunnen dat je nog wat vragen hebt. Door de overstapdrukte in de laatste dagen zou het kunnen dat sommige overstapprocessen zijn vertraagd. In deze blog geven wij antwoord op de meest voorkomende vragen die je zou kunnen hebben. 

Ik heb nog niks gehoord van mijn zorgverzekeraar. Ben ik wel overgestapt?

Doordat het merendeel van de overstappers in de laatste drie dagen van het jaar is overgestapt, hebben zorgverzekeraars het erg druk. Het kan hierdoor zijn dat je later pas bericht krijgt van jouw nieuwe zorgverzekeraar. Heb je echter een bevestigingsmail ontvangen van ZorgKiezer.nl, dan is je overstap geslaagd! Je bent gewoon verzekerd.

 

Mijn oude zorgverzekeraar heeft de premie afgeschreven. Wat betekent dit?

Wegens de overstapdrukte hebben de zorgverzekeraars talloze nieuwe aanvragen en opzeggingen te verwerken. Het kan hierdoor gebeuren dat er een premie wordt afgeschreven bij iemand die al is overgestapt. Is je oude zorgverzekering op tijd opgezegd en heb je een nieuwe afgesloten? Je krijgt de onterecht afgeschreven premie dan binnen enkele weken teruggestort op je rekening. Zelf hoef je dus niks te ondernemen.

Wanneer komt mijn nieuwe zorgpas?

Heb je vóór 1 januari je nieuwe zorgverzekering afgesloten, dan krijg je je zorgpas vermoedelijk in de derde week van januari. Je kan rekening houden met een wachttijd van twee weken nadat je aanvraag is goedgekeurd. Heb je je goedkeuring pas ontvangen in de laatste week van januari, dan ontvang je de pas dus samen met je nieuwe polis in de eerste of tweede week van februari. Is je zorgpas er na drie weken nog niet, dan is het verstandig om contact op te nemen met je zorgverzekeraar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.